Türkiye’nin en değerli markası açıklandı: Listedeki markaların toplam değeri 17 milyar dolar

Türkiye’nin En Değerli Markaları Açıklandı: Liste Başında THY Yer Aldı

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılına ait Türkiye’nin en değerli markaları araştırmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Bu yıl 125 markanın yer aldığı listede, Türkiye’nin toplam marka değeri geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 17 milyar dolara yükseldi. Listeye 24 yeni marka dahil edildi.

Listenin zirvesinde, Türk Hava Yolları (THY) liderliğini sürdürdü. 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle THY, birinci sırada yer aldı. Onu, sırasıyla 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik ve 1 milyar 240 milyon dolarla Türkiye İş Bankası takip etti.

Vestel dördüncü sırada 928 milyon dolarla yer alırken, beşinci sırayı 905 milyon dolarlık marka değeriyle Ford Otosan aldı. Ziraat Bankası (875 milyon dolar), LC Waikiki (828 milyon dolar), Garanti BBVA (721 milyon dolar), Yeni Rakı (590 milyon dolar) ve Vakıfbank (386 milyon dolar) liste içinde yer aldı.

FİNANSTAN PERAKENDEYE UZANAN GENİŞ YELPAZE

Listede bankacılık ve finans sektörü önemli bir yer tutarken, tüketici elektroniği, içecek, perakende ve telekomünikasyon gibi sektörlerden de markalar dikkat çekti. Akbank (345 milyon dolar), Yapı Kredi (308 milyon dolar), Anadolu Efes (304 milyon dolar), Ülker (302 milyon dolar), BİM (293 milyon dolar), Petrol Ofisi ve Turkcell (her biri 262 milyon dolar) ilk 20 içinde yer aldı.

Yeni nesil mobilite markası Togg ise 179 milyon dolarlık marka değeriyle listenin 20. sırasından giriş yaptı.

LİSTEYE BU YIL KATILAN YENİ MARKALAR ARASINDA TEKNOLOJİ VE GIDA ÖN PLANDA

Brand Finance verilerine göre, listenin yeni katılımcıları arasında Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Hepsiburada, Oba Makarna, Trendyol, Sasa, Reeder, Suwen, TV8, Yiğit Akü ve VBT Yazılım gibi markalar bulunuyor. Bu markalar genellikle teknoloji, enerji, gıda, perakende ve dijital platformlarda faaliyet gösteriyor.

Brand Finance uzmanları, Türk markalarının küresel rekabete daha fazla entegre olduğunu ve marka değerlerinin artma eğiliminde olduğunu belirtti.

Related Posts

Türk Eximbank’tan 500 milyon dolarlık tahvil ihracı

Türk Eximbank, 3 yıl vadeli 500 milyon dolarlık tahvil ihracıyla yılın ikinci çeyreğinde uluslararası piyasada işlem gerçekleştiren ilk finans kuruluşu oldu.

İstanbul Boğazı’nın simge yapılarından Les Ottomans Hotel’in satışı yapıldı: Eski BJK Başkanı Serdar Bilgili’nin şirketi kazandı

İstanbul Boğazı’nın simge yapılarından Les Ottomans Hotel’in satışı yapıldı: Eski BJK Başkanı Serdar Bilgili’nin şirketi kazandı

TMSF, iki markayı satışa çıkardı

TMSF, iki markayı satışa çıkardı

Son dakika! Emekli maaşlarına düzenleme yapılacak

Hükümet 3 Temmuz’da açıklanacak olan enflasyon farkının ardından, en düşük emekli maaşında düzenleme yapılacağını açıkladı.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: İşsizlik oranımız düşmeye devam ediyor

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: İşsizlik oranımız düşmeye devam ediyor

Dev şirket 22 milyara yarın satışa çıkıyor

2016 yılında FETÖ/PDY soruşturması kapsamında yönetimi kayyıma devredilen HES Kablo, 22 Mayıs 2025 tarihli Resmi Gazete kararı ile satışa çıkarılmıştı. Mülkiyeti Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na (TMSF) ait olan şirket için yapılacak ihalede 22 …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir