Yeni Akit TOGG’a savaş açtı

Mart ayının başında Cenevre Otomobil Fuarı’nda Automotive News’e röportaj veren Renault CEO’su Fabrice Cambolive, stratejilerinin tüm otomobil segmentlerinde çift ayağa sahip olmak olduğunu ifade etti. Yani Renault, Twingo gibi küçük şehir otomobillerinden Talisman gibi D segment araçlara kadar Renault, hem içten yanmalı motora da sahip hibrit otomobiller hem de tam elektrikli otomobiller piyasaya sürmeyi planlıyor. Renault, 2022 yılında yapmış olduğu açıklamada tıpkı Mercedes-Benz gibi 2030 yılından itibaren Avrupa’da sadece tam elektrikli modeller satışa sunacağını söylemişti. Ancak Cambolive, bahsettiği “çift ayak” stratejisinin 10 yıl devam edebileceğini dile getirdi. Bu da yalnızca elektrikli otomobil satma planlarının en az 2034 yılına kadar ertelendiğini gösteriyor.

YENİ AKİT ELEKTRİKLİ ARAÇLARI HEDEF ALDI

Yeni Akit, Renault ve Mercedes’in geçen ay açıkladığı kararlarını güncel şekilde yorumlayarak bugün internet sitesinde manşetine taşıdı.

Haberin içeriğinde ise elektrikli araçları kötüleyen ifadelere yer verdi. Yeni Akit’in kullandığı ifadelerle birlikte akıllara yine elektrikli olan TOGG geldi.

Yeni Akit şu ifadeleri kullandı:

“Elektrikli otomobiller hızlı bir şekilde yaygınlaşmaya devam etse de otomobil üreticileri birer birer vaatlerinden caymaya başladılar.

Bilindiği üzere son 1 yıl içerisinde pek çok otomobil üreticisi, elektrikli otomobil üretimine geçiş sürecini hızlandırarak dizel ve benzinli motor üretimini sonlandıracağını açıklamıştı.

Kimi otomobil üreticileri bu süreyi 5 yıla kadar çekerken, kimi otomobil üreticileri ise 2040 yılını işaret etmişlerdi.

Hatta bazı otomobil üreticileri fazla gaza gelmiş olacaklar ki dizel motor üretimini tamamen sonlandırdıklarını duyurmuşlardı. Fakat eldeki hesap çarşıya uymadı.

Kısa süre önce Mercedes ve Renault, tamamen elektrikli otomobil üretimine geçiş sürecini ertelediklerini açıklamışlar ve yeni tarih belirtmemişlerdi. Bu ilk kıvılcım oldu.

Mercedes ve Renault’un bu kararı sonrası diğer otomobil üreticileri de elektrikli otomobile geçiş sürecini askıya aldıklarını açıkladı. Üstelik hepsi bununla da sınırlı değil.

Bir süre önce dizel motor üretimini tamamen kaldırdıklarını açıklayan bazı markalar, hafta içerisinde yaptıkları açıklamalar ile tekrardan dizel motor üretimine başlayacaklarını duyurdular.

Bu durumun temel sebebi olarak elektrikli otomobillerdeki süregelen belirsizlikleri gösterebiliriz. Zira hala elektrikli otomobillerin menzil konusunda büyük sıkıntıları mevcut. Üstelik bunun yanında elektrikli otomobillerin ne kadar güvenilir olduğu da ciddi bir şekilde sorgulanmaya başladı.

Basit kazalarda bile birden alev topuna dönüşen elektrikli otomobiller kullanıcıların tekrardan içten yanmalı motora sahip otomobillere yönelmesine zemin hazırladı.

Görünen o ki elektrikli otomobillere geçiş süreci öyle sanıldığı gibi 5 – 10 yıl içerisinde tamamlanmayacak. Hatta belki de hiçbir zaman tam anlamıyla bu geçiş sağlanamayacak.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir